Skoči na glavno vsebino
+(386)2 545 96 00 ospuconci@ospuconci.si

Za učinkovito in pogosto branje je poleg truda in vztrajanja pomembna tudi želja po branju. Slednjo so strokovnjaki poimenovali tudi bralna motivacija. Zajema različne motivacijske dejavnike, ki spodbujajo otroka k branju. Med glavne dejavnike, ki spodbujajo željo po branju, uvrščamo otrokov interes za branje, njegov odnos do branja in njegovo vrednotenje različnih bralnih aktivnosti.

Bralna motivacija dodaja branju različnih vsebin smisel in hkrati spodbuja posameznika, da pri branju vztraja in izkušnjo branja želi ponoviti. Motivacija za branje je pomembna, da otrok prepozna branje kot pozitivno aktivnost, hkrati pa pozitivno vpliva na njegove spretnosti branja (povzeto po članku objavljenem na spletni strani Centra MOTUS).

Kot učiteljica in razredničarka želim učencem na najbolj prijazen način predstaviti branje, kot nekaj lepega, zabavnega, kjer se lahko veliko naučimo, širimo besedni zaklad, vadimo tekočnost in tehniko branja. Za prvo domače branje sem tako učencem ponudila knjigo z naslovom Bela kava in Posipanec, ki govori o drugačnosti, rasizmu, vojni in razbijanju predsodkov. Pripravila sem jim tudi učno delovni list, kjer so si izpisali najbolj bistvene podatke, ključne pojme in povzetek svojega razmišljanja.

Da poročanje o prebranem ne bi bilo preveč suhoparno in dolgočasno, smo si pripravili čajanko. Kot se za čajanko spodobi smo imeli domače piškote, topel, sladek čaj in prijetno urejen prostor, kjer so učenci govorili o svojih občutkih, delili svoje ideje, zamisli, mnenja. Učenci so bili v krogu svojih prijateljev sproščeni, glasno in brez zadržkov so pripovedovali o prebrani vsebini in kar me je kot učiteljico najbolj pozitivno presenetilo, vsebino knjige so povezali z aktualnimi razmerami.

Namen čajanke je bil dosežen. Po analizi naših ur so učenci uživali, razvijali pozitiven odnos do sošolcev, sprejemali drugačna mnenja, se poslušali in vsebino razumeli, saj so jo brez težav povezali s trenutnimi aktualnimi dogajanji.  

Zapisala: Nataša Kuhar, razredničarka 5. a razreda

(Skupno 139 obiskov, današnjih obiskov 1)

Orodna vrstica za dostopnost