Izkustveno učenje v petem razredu
Ljudje se v življenju največ naučimo z izkušnjami. Določene razlage, interpretacije in teorije lahko sprejmemo kot pravilne, vendar vanje verjamemo šele, ko mišljenje potrdimo z izkušnjo (Mijoč, 2000).
Izkustveno učenje je povezava med teoretičnim ter praktičnim delom in kot tako omogoča obliko učinkovitejšega dojemanja in spoznanja.
Še posebej dragoceno je izkustveno učenje pri naših učencih. Učitelji strmimo k temu, da učno snov posredujemo preko različnih poskusov, avdio in video posnetkov ter seveda drugih materialov in virov. Ko pa dobijo učenci priložnost, da spoznajo sviloprejko, je pa to več kot odlično. Sviloprejka je gosenica, katera izloča tekočo svilo, ki se na zraku strdi in iz katere proizvajajo svilo, ki je priljubljen material za izdelavo oblačil.
Petošolci ravno pri predmetu gospodinjstvo spoznavajo različne materiale za izdelavo oblačil, tako naravne kot tudi umetne. Da spoznajo sviloprejko, »mojstrico« svile, pa je bilo res edinstveno.
Vzgojiteljica Marlene Horvat je petošolcem na najbolj preprost in edinstven način opisala življenjski krog sviloprejke. Razložila je njen način prehranjevanja in učencem dala priložnost, da so sviloprejko prijeli v roke in tako izgubili strah pred živim bitjem.
Marlene je z veseljem odgovorila na vsa njihova vprašanja in tako v učencih spodbudila interes in zanimanje za te edinstvene živali. Najbolj srčna misel in zaključek predstavitve sviloprejke, pa je bilo to, da so učenci ponovno uvideli in spoznali, kako čudovita je narava. Kaj vse nam nudi in da, da je ljudem lahko na tem prečudovitem svetu lepo in prijetno. V zameno za to, pa je potrebno, da naravo čuvamo in ohranjamo tako kot je, da smo ji hvaležni za vse kar nam daje.
Poskrbimo za naravo. Za nas in za vse naše nadaljnje generacije.
Zapisala: Nataša Kuhar