V petek, 20. oktobra 2023, smo imeli naravoslovni dan “Medsebojni odnosi”. Tekom delavnic so učenci spoznali, kaj pomeni biti sprejet v skupino in kaj pomeni biti iz nje izključen. Pri tem so učenci krepili veščine odločanja in so ugotovili, da vsaka rešitev ni primerna ali sprejemljiva za vse udeležence. Poskušali so razumeti, kako s svojimi odločitvami vplivajo na druge. Zapisovali so pohvalna in spodbudna sporočila drug za drugega.
Učili so se izražanja naklonjenosti, razvijali pozitivno naravnanost, sposobnost poslušanja, sodelovanja v skupini in spoštovanja mnenj, predlogov vseh članov skupine. Izvajali so gibalne igre team buildinga, kjer so učenci morali natančno slediti navodilom, se dogovarjati po skupinah in naloge natančno čim prej opraviti. Temu je sledilo izražanje veselja in zadovoljstva po skupinah. Pogovarjali smo se o tem, kaj pomeni biti edinstven, in predstavili cilj delavnice “Vsak posameznik je na svoj način edinstven”. Sledila je interaktivna igra, katere namen je bil spodbujati komunikacijo, razumevanje različnosti in skupinsko dinamiko med učenci. Opravili smo skupinsko refleksijo in zaključili z vodeno vizualizacijo. Poslovili smo se z mislijo VSAK POSAMEZNIK JE POSEBEN IN TO JE TO, KAR NAS NAREDI ČUDOVITE IN EDINSTVENE.
Pogovor je tekel tudi o nasilju, kako ga prepoznamo, kako ob zaznavi ukrepamo in kaj lahko sami naredimo za nenasilno komunikacijo. Vsak učenec je prejel kazalko “Nasilje je čist out”. Učenci so tekom delavnic spoznali tri pravice (varni, močni in svobodni) in se učili prepoznavati in ločiti vedenje, ki je v skladu/neskladju z družbeno sprejetimi pravili. Spoznali so, kako obdržati svoje pravice in pri tem spoštovati pravice drugih. Seznanili so se z medvrstniškim nasiljem in s postopkom reagiranja nanj ter z viri pomoči v primeru medvrstniškega nasilja. Ob tem so se učili veščin nenasilne komunikacije, vedenja in razvijali svoje socialne in čustvene kompetence.
Zapisale: Ana, Valerija, Maja, Nina, Saša in Darja