Skoči na glavno vsebino
+(386)2 545 96 00 ospuconci@ospuconci.si


Projekt: Pot do lokalne hrane na OŠ Puconci

Na OŠ Puconci smo se z velikim veseljem vključili v projekt Pot do lokalne hrane. Zavedamo se, da je izobraževanje in ozaveščanje ljudi, predvsem pa otrok ključnega pomena za izboljšanje stanja v našem okolju in tudi širše. Vse premalo se zavedamo, da smo odvisni od narave, ki pa jo žal neizmerno izkoriščamo, pri tem pa ne mislimo na naše nadaljnje rodove.

Vse preveč razmišljamo materialno, le da je poceni, da je hitro, čim enostavneje in mislimo, da je za nas in naše otroke tako najbolje oz. lahko bi tudi rekli, da sploh ne razmišljamo.

Žal pa je to vse do takrat, ko se nam narava, mati Zemlja ne upre, ko vse pogosteje zbolevamo za različnimi boleznimi in ravno zato smo  vrtci in šole ključnega pomena pri ozaveščanju zdravega načina življenja. Veseli smo, da smo velikokrat del dobrih projektov in s tem pridobivamo veliko dodano vrednost, posledično se tudi materialni pogoji izboljšujejo in s tem raste kvaliteta našega dela oz. življenja na sploh.

Najpomembnejša pa je jasna in poštena namera v projektu in vedno znova si želimo, da bi projekt živel še naprej, ne samo v času njegovega trajanja.

Na naši šoli, OŠ Puconci, bomo vsa ta znanja širili in jih iz leta v leto predajali novim generacijam, ter njihovim staršem, starim staršem, kakor tudi širši lokalni skupnosti.

Na naši OŠ že od nekdaj razvijamo ljubezen in spoštovanje do narave. To zelo dobro dokazuje naša šolska okolica, tako matične šole kakor tudi podružničnih šol.

S ponosom vas vabimo, da se sprehodite okrog naše šole, kjer boste uživali ob Eko učilnici, šolskem Eko vrtu, ki je zgrajen po principu permakulture, pa naš hotel za žuželke, kompostniki, leseni zbiralniki deževnice s strehe, občudujete lahko medoviti vrt, čebelnjak, sadovnjak, našo njivo, na kateri je letos bila posejana ajda, visoke grede ob jedilnici in šolski kuhinji,  čutna pot v obliki rožice z učilnicami na prostem,  v bližini pa je veliko možnosti za igre na različnih igriščih in zunanjih napravah.

Zelo veseli smo materialnih pridobitev, ki je dvigujejo nivo kvalitete našega poučevanja in bivanja v naši šoli. To so:

Učilnice na prostem ter številne klopi, ki so popestrile in obogatile naš pouk, ter preživljanje prostega časa v okolici šole. Bivanje na prostem, na svežem zraku, se je izjemno povečalo, na obrazih učencev je videti zadovoljstvo in radost ob druženju s prijatelji, sošolci. Vsekakor je to izjemna naložba v prihodnost in zdravje.

Iz jedilnice in šolske kuhinje krasijo pogled visoke grede. Pogled na zelišča, zelenjavo, ki jo z veseljem uporabijo naši kuharji, ko se dnevno trudijo pripravljat zdrave obroke za nas, so kot čudovita slika.

Čutna pot v obliki rožice,k i so jo pomagale zgraditi pridne roke naših učencev, sedaj krasi šolsko dvorišče, ter nas vedno znova opominja, da imamo več čutil, kot se jih zavedamo in v tem hitrem tempu življenja vse premalo občutimo.

Ob naši eko učilnici smo postavili lesene zabojnike za shranjevanje orodja in materialov potrebnih za delo na vrtu, hkrati pa nam služijo še kot klopi za počitek, pouk in druženje ob šolskem vrtu.

Sušilnica za sadje, zelišča in zelenjavo je postavljena v sami eko učilnici in nam služi za redno sušenje jabolk s šolskega sadovnjaka, ter zelišč, katerih vzgojimo na šolskem vrtu izjemno veliko. Uporabljamo jih pri zeliščnem krožku za različne izdelke, med drugim radi pripravimo zeliščne čaje in namaze ob različnih priložnostih in dogodkih na naši šoli, občasno tudi pri šolski malici.

Omeniti moramo da je izjemna pridobitev tudi bakren destilator za zelišča, s katerim učimo in demonstriramo, kaj vse nam rastline lahko dajo in na kakšne načine produkte iz destilatorja lahko uporabljamo. To so seveda eterična olja in hidrolati.

Ob šoli leži tudi šolska njiva, ki je vsako leto zasajena z drugimi žiti ali poljščinami. Letos je na njivi bila zasejana ajda.  Ob tem se nam je zdelo  pomembno, da učenci spoznajo kako pridemo do moke in smo zato kupili mali električni mlin na kamen.

Letos je zelo bogata letina in tudi naš sadovnjak je bogato obrodil, zato smo želeli pokazati na kakšne  načine lahko shranimo ali predelamo jabolka. Iz obranih jabolk smo naredili krhlje, pripravili jabolčni kis, iztisnili sok, skuhali kompot, ter pripravili različna peciva.

Seveda so se v projektu Pot do lokalne hrane izvedle tudi številne delavnice, ki so nam vsem dale bogate izkušnje in znanja, z njimi bomo lažje dosegali cilje na večih  področjih.

Pri omenjenem projektu so sodelovali učenci od 1. do 9. razreda, učitelji, tehniški kader, zunanji sodelavci, starši, stari starši ter širša lokalna skupnost.

Delavnice:

Dan Zemlje, 19.4.2018, 1. -5. razred skupaj s starši in starimi starši:

  1. NARAVA – SEME IN KALITEV,
  2. VISOKE GREDE – POLNJENJE PO NAČELIH PERMAKULTURE,
  3. MEDOVITI VRT,
  4. SKRB ZA OKOLJE – IZDELOVANJE NAKUPOVALNE VREČKE,
  5. GIBANJE V NARAVI – RAVNOTEŽJE,
  6. USTVARJAMO Z NARAVNIMI MATERIALI – LANDART,
  7. KULINARIČNA DELAVNICA – ZELIŠČNI ČAJI IN NAMAZI.

 

Pri spoznavanju okolja je bila izvedena delavnica:

  1. REZANJE SADNEGA DREVJA.

 

Pri podaljšanem bivanju smo izvedli:

  1. SPOZNAVANJE RASTLIN V ŠOLSKEM VRTU IN IZDELOVANJE HERBARIJA.

 

Naravoslovni dan za 6., 8., in 9. razrede, 7.5.2018, je obsegal:

  1. UČNI VRT IN SAJENJE: ČIŠČENJE GRED NA ŠOLSKEM EKO VRTU IN SAJENJE SADIK IZ DNEVA ZEMLJE, ZASADITEV VISOKIH GRED IN VRTA,
  2. MEDOVITI VRT, OKOPAVANJE, SAJENJE IN SPOZNAVANJE MEDOVITIH RASTLIN,
  3. PREDAVANJE: KORISTNE ŽUŽELKE V VRTU,
  4. PREDAVANJE: NAŠA SUPER HRANA – LOKALNA HRANA, ZAKAJ JE POMEMBNO KUPOVATI LOKALNO HRANO?, SPOZNAVANJE ZAŠČITENE GEOGRAFSKE OZNAČBE, EKO (PTUJSKI LÜK , ŠTAJERSKO PREKMURSKO BUČNO OLJE, DIŠI PO PREKMURJU,…),
  5. ZDRAV ŽIVLJENJSKI SLOG – MOBILNA BOSA HOJA-ČUTNA POT, KNAJPANJE Z VODO, SPOZNAVANJE ZELIŠČ, ZELENI RAZISKOVALCI IN ZELIŠČNI DETEKTIV,
  6. JOGA ZA OTROKE.

 

Za naravoslovni dan za učence od 1. – 5. razreda, 15.5. 2018, smo izbrali:

  1. PREDAVANJE: POT DO LOKLANE HRANE,
  2. PTUJSKI LÜK,
  3. JOGA ZA OTROKE,
  4. BOSA HOJA, ČUTNA POT IN ZELIŠČA,
  5. PITNIKI ZA PTICE,
  6. PREHRANSKA PIRAMIDA,
  7. TABLICE ZA OZNAČEVANJE NA VRTU,
  8. ČEBELAR, PREDAVANJEN O ČEBELAH.

 

Tehniški dan, 1.-9. razreda, 15.9. 2018 v sodelovanju s širšo lokalno skupnostjo.

  1. ŠOLSKI EKO VRT: – UREJANJE GREDIC, POBIRANJE PRIDELKOV, REZANJE ZELIŠČ ZA SUŠENJE, POBIRANJE SEMEN,
  2. ŠOLSKA EKO UČILNICA: – REZANJE JABOLK ZA SUŠENJE V SUŠILNICI (KRHLJI), DESTILACIJA ZELIŠČ (HIDROLAT IN ET. OLJA), SPOZNAVANJE RAZLIČNIH ŽIT IN MLETJE V MOKO V GOSP. EL. MLINU NA KAMEN, PRIPRAVA JABOLČNEGA KISA,
  3. SADOVNJAK, NABIRANJE IN SHRANJEVANJE JABOLK,
  4. POSLIKAVA KAMNOV – KAMNITA REKA,
  5. ČUTNA POT – NAŠA ROŽICA, IZDELAVA IN POLNJENJE RAZLIČNIH NAR. MATERIALOV, SPOZNAVANJE RAZLIČNIH ČUTIL SKOZI IGRO V NARAVI (TIP, VOH, OKUS, SLUH, VID),
  6. TOKOKROG VODE, VARČEVANJE Z VODO,
  7. OBISK CEROP-A V PUCONCIH, LOČEVANJE ODPADKOV,
  8. IZDELAVA SEDEŽNIH GARNITUR IZ PALET, ODPADNO JE UPORABNO,
  9. URBANI ŠPORTI,
  10. ŠPORTNE AKTIVNOSTI, NAMIZNI TENIS IN BADMINTON,
  11. KULINARIČNA DELAVNICA, ZELIŠČNI NAMAZI IN ČAJI,
  12. SI: RAZSTAVA ZELENJAVE, FOTOGRAFIJ, POKUŠINA, PREIZKUŠANJE DIGITALNE IGRICE, KI JE NASTALA V PROJEKTU.

 

Kot lahko razberete smo izvedli številne delavnice in ob njih dosegli različne cilje, ter s tem pridobili neprecenljive, bogate izkušnje, ki jih bomo lahko po svojih najboljših močeh  v življenju s pridom uporabljali. Želimo, da se vedno znova spomnimo, da nam narava daje življenje. In zato jo moramo spoštovati, ohranjati, jo čuvati in neizmerno imeti radi.

Hvala ti mati Zemlja.

 

Iz zemlje ženejo kali,

v soncu svetlem plod zori,

Sonce ljubo, Zemlja draga

za darove Vama hvala.

 

Mentorica: Iva Kosednar


 

Kot partner v projektu smo z nosilcem projekta Skupina vrtovi panonski z.o.o. uspeli na javnem pozivu LAS GORIČKO 2020.

Projekt z imenom POT DO LOKALNE HRANE nam je prinesel nadgradnjo zunanje okolice centralne šole z izdelki iz lesa (letne učilnice, zunanje klopi, vrtne garniture, visoke gredice,…) ter določene aparature, ki nam bodo popestrile pouk (električni mlin na kamen, destilator, sončna sušilnica).

 V okviru projekta tako dobimo povrnjenih 85% neto vrednosti investicije in sicer je to 7.097,50 evra.


A3 – plakat ESRR LAS Goričko 2020 POT DO LOKALNE HRANE


 

Nekaj z dogajanj iz projekta:

  • obisk eko socialne kmetije (1, 2, 3, 4)
  • naravoslovni, tehniški dnevi (1, 2, 3, 4)
  • eko vrt (filmček)
  • sadovnjak:

 

 

 

(Skupno 98 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost